Potřeba zákazníka
Skupina MOL aktualizuje a sjednocuje portfolio platebních terminálů a současně centralizuje zpracování všech elektronických plateb. Tím výrazně zjednoduší zpracování transakcí v celé síti 1 900 čerpacích stanic skupiny. Produkt Switchio je zákazníkovi dodáván jako Software As A Service. Nedílnou součástí nového systému je hardwarová platforma Ingenico Tetra pro vnitřní i venkovní POS. Switchio podporuje několik tisíc hardwarových terminálů a zpracovává miliony elektronických transakcí měsíčně.
Bankovní dům Sterling bank se sídlem v Nigerijském Lagosu si vytknul za cíl výrazně penetrovat trh bezkontaktními bankovními kartami a přilákat a získat nové bonitní klienty. Příležitostí pro takový záměr se stala připravovaná modernizace hromadné dopravy v Lagosu, na které se banka chtěla podílet a stát se provozovatelem nových autobusových linek.
Město je označováno za megaměsto budoucnosti a dnes v něm žije kolem 15,5 milionu obyvatel. Kvalitní městská doprava je z tohoto pohledu kritickým bodem jeho rozvoje a zároveň přináší obrovský obchodní potenciál. Hlavním cílem banky bylo zavést nové moderní autobusové linky a odstranit problémy s platbami za jízdné. Velmi často docházelo ke krádežím vybrané hotovosti a také podvodům s jízdenkami.
Řešením bylo zavedení bezhotovostního placení jízdného pomocí bankou vydávaných platebních EMV karet. Vzorem se pro banku stalo řešení, které je dnes provozováno v britské metropoli. Sterling bank potřebovala zkušené partnery, kteří mají potřebné know-how a znalosti, aby v Lagosu bez prodlení zrealizovali a následně zajistili bezproblémový provoz obdobného systému.
Po důkladné analýze potenciálních dodavatelů si banka vybrala pro dodávku právě naši společnost a vyzvala nás k realizaci řešení, kdy cestující přímo ve vozidle používá ke své identifikaci bezkontaktní platební EMV kartu a jízdné je cestujícím účtováno s užitím modelu Check-in/Check-out.

Řešení Switchio
Implementační projekt celého započal v listopadu roku 2017 a akceptační protokol byl podepsán po čtyřech měsících v březnu roku 2018 .
Bylo dodáno 1000 bezkontaktních platebních terminálů, určených k instalaci do vozidlových validátorů a každý terminál byl opatřen balíčkem s terminálovými aplikacemi z vlastního softwarového vývoje MONET+. Tyto aplikace dnes podporují akceptaci bezkontaktních EMV karet a podílejí na směrování a zabezpečení jednotlivých transakcí.
Formou služby jsme poskytli několik dílčích systémových prvků a modulů naší sdílené infrastruktury Switchio.
Hlavní prvky řešení
zabezpečující kromě jiného funkce správy a řízení terminálové sítě.
zajišťující zpracování transakcí, zabezpečení správy klíčů terminálové sítě a také ukládání podrobných informací o uskutečněných transakcích.
modul zajišťující komunikaci terminálů s centrálními systémy.
určený pro zpracování transakcí v rámci offline provozu.
modul, ve kterém jsou jednotlivé platební transakce agregovány pod číslem karty (PAN) a odesílány ke zúčtování.
prvek sloužící k minimalizaci ztrát, které vznikají užitím neplatných či blokovaných bankovních karet.
modul, jehož součástí je vybavení inspektorů speciálními inspekčními zařízeními schopnými číst bankovní karty a transformovat PAN užité karty do tokenu karty.
modul poskytující podrobný reporting o užitých kartách a terminálech.

"Myslím, že vybrat si MONET+ tým bylo pro nás to nejlepší rozhodnutí, které jsme v rámci projektu učinili. Já i moji kolegové v bance vědí, že kdybychom neměli tým jako je MONET+ byla by pro nás realizace extrémně složitá."